Purpose gedreven transformeren
Als organisatie opereer je in een snel veranderende context: klantgedrag verandert, talent stelt nieuwe eisen, je afzetmarkt verandert. Maar daarnaast is ook de gehele economie in ontwikkeling, richting een betekenisvolle economie zoals Kees Klomp – Professor of Applied Science, Rotterdam University – formuleert, waar organisaties bloeien in plaats van groeien, waar de maatschappelijke en planetaire grenzen bewaakt worden. Voor veel organisaties vraagt dit om een transformatie naar een betekenisvolle, purpose gedreven organisatie. Dat is geen eenmalige transformatie, je moet als organisatie in staat zijn om jezelf continue te vernieuwen. De uitdaging om relevant te blijven! Lees meer hierover op onze visie pagina.
De focus van de transformaties ligt té vaak op het middel en minder op wat je ermee wilt bereiken. Een agile transformatie zonder connectie met de strategie, innovatie trainingen zonder te durven investeren in nieuwe richtingen. Bij Strategiemakers geloven wij dat de kracht van je aanpassingsvermogen de sleutel is naar het tot uiting laten komen van je purpose en relevant te blijven. Een nieuwe strategie of purpose heeft pas zin als je als organisatie laat zien dat je je kan aanpassen.
Ons ‘Thrive by Design’ framework stelt je organisatie in staat je purpose tot uiting te laten komen. Door het ontwerpen van een transformatie. Door dit te doen ben je in staat om iedere vernieuwing vorm te geven, aan te gaan en daarbij je zelflerend vermogen van je organisatie te vergroten.
De 9 elementen
Om succesvol te kunnen zijn in het waarmaken van je purpose of strategie is het belangrijk om al deze 9 elementen aan te pakken. We beginnen klein, ontwerpen een element, testen het in de praktijk, leren daarvan en kijken dan hoe op te schalen. Dat is de kracht van Thrive by Design.